1, A verseny
1/a. TBS Nagydíj arra alapított egyszemélyes vitorlásverseny, hogy hazai és külföldi vitorlázóknak lehetőséget biztosítson egyaránt az emberi helytállás, valamint a vitorlázó technikai és taktikai tudás megmérésére.
1/b. A verseny abszolút, ennek megfelelően a helyezés a befutás valóságos sorrendjével megegyező.
1/c. A verseny teljes távját egyedül, helyettesítés, kikötés és külső segítség nélkül kell teljesíteni.
2, Rendező
A Fa Hajó Kft. (8000 Székesfehérvár, Szent Flórián Krt. 6., Tel.: 06 22 511 480, Fax: 06 22 511 484, képviselő: Fa Nándor), együttműködve a csopaki Kereked Vitorlázó Klubbal.
3, A pálya
A lehetséges leghosszabb kör megtétele a Balatonon, amelynek útvonaláról a rendezők a verseny hivatalos honlapján adnak tájékoztatást a versenykiírás részeként. Bármely későbbi változtatásról, a forduló pályajelek pontos elhelyezéséről a rendezők a rajtot megelőző kormányosi értekezleten adnak tájékoztatást.
4, Megfelelés
A versenyt a rendezők az összes hajózási, és biztonsági szabály betartásával rendezik. Kitérés a verseny teljes ideje alatt a Versenyvitorlázásban ismert és kötelező szabályok szerint történik.
5, A verseny ideje
A verseny rajtja: 2010. szeptember 24., 12 óra 00 perc.
Rajtidő: a Matáv 180-as hívószám szolgáltatta pontos idő szerint.
Rajtvonal a rajtot megelőző kormányosi értekezleten kerül meghirdetésre.
A rajt- és célvonal elhelyezése, illetve a pályajelek kerülési iránya egyedi, melyekről a versenyzők a kormányosi értekezleten kapnak tájékoztatást.
Rajtvonal a rajtot megelőző kormányosi értekezleten kerül meghirdetésre.
A rajt- és célvonal elhelyezése, illetve a pályajelek kerülési iránya egyedi, melyekről a versenyzők a kormányosi értekezleten kapnak tájékoztatást.
Kormányosi értekezlet: 2010. szeptember 24.-én 8:00 - tól.
6, Versenyző „egység”
6/a, Az „egység” áll a verseny szabályainak megfelelő hajóból (9-es pont) és annak a kormányosából.
6/b, A versenyző egységek száma maximum 40. Listára kerülés a nevezések sorrendjében történik, kivéve a külföldi versenyzőket, akiket a Rendező meghívottakként kezel, a szabályok betartásával.
6/c, Az egység akkor kerül a rajtlistára, ha a hajó és kormányosa megfelel a lefektetett szabályoknak és a nevezési díjat kifizették.
6/d, A rendezőség fenntartja a jogot, hogy meghívjon valakit a versenybe (a vonatkozó szabályoknak megfelelve) és visszautasítsa valakinek a nevezését.
7, Nevezés
A nevezési díj:
50 000.- Ft. + ÁFA/egység.
Nevezés visszautasítása esetén a nevezési díj visszafizetésre kerül.
Nem kerül visszafizetésre a nevezési díj nevezés visszavonása esetén.
50 000.- Ft. + ÁFA/egység.
Nevezés visszautasítása esetén a nevezési díj visszafizetésre kerül.
Nem kerül visszafizetésre a nevezési díj nevezés visszavonása esetén.
Nevezés: 2010. augusztus 01-től a rendező Fa Hajó Kft. címén:
8000 Székesfehérvár, Szent Flórián Krt. 6., illetve faxon, e-mail-en keresztül.
Nevezési határidő: 2010. szeptember 15.
Nevezést a határidő lejárta után napi 2000.- Ft megfizetése esetén fogadunk el!
Rajtlistára kerülés a kitöltött nevezési lapok leadásának sorrendjében történik.
Nevezhet bárki, aki a 16. életévét betöltötte és rendelkezik megfelelő hajózási jogosultsággal.
8, TBS Nagydíj
Összdíjazás: 500 000.- Ft.
1. hely: 2. hely: 3. hely: 4. hely: 5. hely: 6. hely: | 200.000.- 100.000.- 50.000.- 50.000.- 50.000.- 50.000.- |
A győztes egy esztendeig birtokolja azt a vándortrófeát, amibe a hajós és hajója neve, illetve a győztes idő bevésésre kerül.
9, A hajó
Egytörzsű, „8 méteres nyitott kategória”
Egytörzsű hajónak azt fogadjuk el, amelynek - nyugalmi helyzetben - a héj merülése minden metszetében növekszik a „főmetszet” irányában.
A hajótest teljes hosszúsága maximálisan 8 méter (26,25 láb).
A teljes hosszúságba nem számít bele a tükörre szerelt kormány.
A hajónak és túlnyúló rudazatának együttesen mért hosszúsága maximálisan 9,6 méter.
A teljes hosszúságba nem számít bele a tükörre szerelt kormány.
A hajónak és túlnyúló rudazatának együttesen mért hosszúsága maximálisan 9,6 méter.
A rudazat, kötélzet, vitorlázat anyaga és mérete kötetlen.
A hajó ballasztrendszere kötetlen.
A hajó anyaga kötetlen.
A hajó ballasztrendszere kötetlen.
A hajó anyaga kötetlen.
Az árbóc tartókötélzeti (ideiglenes vagy állandó) lekötési pontjainak a fedélzet vonalán belül kell lenniük.
A hajónak megdőlés esetén 110°-ról (az árbócnak a vízszintes vonal alól 20°-ról) vissza kell állnia. Rendezőség ennek bizonyítására indokolt esetben a tervezési számítások bemutatását, vagy fizikai teszt elvégzését követelheti meg.
Amennyiben a hajónak felhúzható tőkesúlya van, úgy a mérést felhúzott tőkesúllyal kell elvégezni, vagy a tőkesúlyt leengedett állapotban rögzítve kell a verseny teljes ideje alatt tartani.
Amennyiben a hajónak vízballasztja van, úgy annak a dőléstesztnél emelt oldalon feltöltve kell lennie.
(Vízballaszt csak a hajó fedélzete és alsóhéja által bezárt térben, beépített formában lehet. A hajó belsejében „transzferálható” ballaszt anyagának fajsúlya nem haladhatja meg a tengervíz fajsúlyát.)
Billenthető tőkesúly esetén a tőkesúlynak a dőléstesztnél emelt oldalra kibillentve kell lennie. Vagyis a stabilitási szög ellenőrzését a ballasztrendszernek a verseny folyamán előfordulható legelőnytelenebb állapotában kell elvégezni.
(Vízballaszt csak a hajó fedélzete és alsóhéja által bezárt térben, beépített formában lehet. A hajó belsejében „transzferálható” ballaszt anyagának fajsúlya nem haladhatja meg a tengervíz fajsúlyát.)
Billenthető tőkesúly esetén a tőkesúlynak a dőléstesztnél emelt oldalra kibillentve kell lennie. Vagyis a stabilitási szög ellenőrzését a ballasztrendszernek a verseny folyamán előfordulható legelőnytelenebb állapotában kell elvégezni.
10, Általános előírások
- Egyéb ballaszt, - mint trapézolás vagy a kormányos súlypontjának a fedélzet peremvonalán való tartós kilógása - nem engedélyezett.
- Amennyiben a hajón beépített vagy külső motor van, azt a rendezőség a rajt előtt megfelelő zárjeggyel látja el. Amennyiben verseny közben a zárjegy megsérül úgy a versenyző a versenyből kizárja magát.
- A hajó vízvonala alatti felülete natúr, vagy algagátló festéssel ellátott lehet. Bármilyen a természetes áramlást befolyásoló bevonat nem engedélyezett.
- A hajónak rendelkeznie kell hatósági regisztrációs okmányokkal.
11, Meghajtás
Egyedüli engedélyezett meghajtóerő a szél energiája.
12, Rajtszám
A hajó rajtszámának jól látható és összetéveszthetetlen módon meg kell jelennie a nagyvitorla mindkét oldalán.
13, Felmérés
A Rendezőség a hajókra vonatkozó szabályok betartása érdekében felmérést végez a versenyt megelőző napon, 2009. szeptember 24.-én, 14-től 19 óráig .
A versenyző hajók kötelesek a felmérés napján 12 órától a csopaki Kereked Vitorlázó Klubban versenykész állapotban rendelkezésre állni!
A kikötőt a hajók a felmérés után, kizárólag bevitorlázás céljából hagyhatják el.
14, Szponzoráció
14/a, A versenyző egység lehet szponzorált bármely jogi és/vagy magánszemély által, ami megjelenhet a hajó nevében, a hajótesten és/vagy a vitorlázatán, logo vagy felirat formájában, de ezek nem lehetnek összetéveszthetők vagy összeférhetetlenek a hajó rajtszámával vagy a verseny hivatalos logojával.
A versenyrendezőség nem engedélyezi a dohányáru megjelenítését a hajókon.
A versenyrendezőség fenntartja a jogot, hogy visszautasítson bármely hajónevet vagy szponzor megjelenítést, ha az nem egyeztethető össze a verseny szellemével.
A versenyrendezőség fenntartja a jogot, hogy visszautasítson bármely hajónevet vagy szponzor megjelenítést, ha az nem egyeztethető össze a verseny szellemével.
14/b, A versenyrendezőség megköveteli a versenyzőktől, hogy a verseny hivatalos logoját max. 100 x 100 cm-es méretben a nagyvitorla felső harmadában, annak mindkét oldalán, illetve max. 50 x 50 cm-es méretben a hajótest mindkét oldalán elhelyezzék.
15, Kapcsolattartás
A versenyzőknek kötelezően rendelkezniük kell olyan mobil telefonnal, amely vízhatlan, vagy vízhatlan tokban van, megbízhatóan működik - tartalék elemmel vagy töltéssel - minimum 3 napig.
A folyamatos elérhetőséget elsősorban a biztonság, másrészről a mindenki számára fontos média kapcsolati lehetőség követeli meg.
16, Külső segítség
A verseny ideje alatt a versenyzők nem fogadhatnak el semmilyen külső - fizikai, egészségügyi, vagy célzott információs - segítséget, nem léphetnek partra, vagy más hajó fedélzetére. Ezen szabály megsértése a verseny feladását jelenti.
17, Biztonság
A versenyrendezőség minden tőle elvárható óvintézkedést megtesz. Megfelelő számú és képességű motoros mentőhajót biztosít megfelelően képzett személyzettel. Ugyanakkor felhívja a figyelmet, hogy csakis a versenyző személyek biztonságát és mentését tekinti feladatának.
- A hajóknak rendelkezniük kell a fedélzet mindkét oldalán olyan mindkét végén rögzített futó kötéllel, hevederrel (minimum 3 tonna szakítószilárdságban), amelyhez a hajós indokolt esetben kikötheti magát oly módon, hogy a „köldökzsinórja” maximálisan 2 m legyen.
- A hajóknak rendelkezniük kell egy a szabályoknak megfelelő mentőpatkóval a hajó hátsó részén, könnyen elérhető helyen, 30 m hosszúságú, 8 mm-es úszóképes kötéllel a hajóhoz rögzítve. (mentőkocka vagy egyéb alkalmatlan megoldás nem elfogadott)
- Minden hajónak rendelkeznie kell egy db legalább 8 kg súlyú horgonnyal, minimum 20 m hosszú 12 mm-es kötéllel egybeszerelve használatkészen. (Az összecsukható horgony nem elfogadott.)
- Amennyiben a versenyző hajó a napnyugtától napkeltéig tartó időszakban 30 percet meghaladóan a szabályoknak megfelelő megvilágítás nélkül marad, az automatikusan a verseny feladását jelenti.
- A versenyzők kötelesek 4 – es B. erősségű szél felett, rossz látási viszonyok között, valamint napnyugtától napkeltéig minden körülmények között mentőmellényt viselni külön figyelmeztetés nélkül. Ennek elmulasztása kizárást von maga után!
- A versenyzők, amíg az a saját biztonságuk veszélyeztetését nem jelenti, kötelezettek versenytársaik személyi mentésére.
Mindazonáltal minden résztvevő a maga felelősségére vitorlázik!
18, Felelősség
Minden résztvevőnek rendelkeznie kell kötelező felelősségbiztosítással, amely okozott kár esetén legalább 3 millió forint erejéig nyújt fedezetet.
19, Jogok és következmények
A versenyben helyezettként (1. – 6. hely) befutóknak a befutást követően – amennyiben a rendező azt kéri – aláírásukkal hitelesítve nyilatkozniuk kell arról, hogy a szabályok tiszteletbentartásával – kiemelten a 16. pont – teljesítették a távot. Aki ezt megtagadja, az a versenyből kizárja magát!
A Versenyrendezőség döntései véglegesek.
Jelen Versenykiírás a Fa Hajó Kft. tulajdona, annak részben vagy egészében való másolása, felhasználása nyomtatott vagy elektronikus úton kizárólag a Fa Hajó Kft. írásos hozzájárulásával történhet.
A PÁLYA: